Teatr Gdynia Głowna

WSZYSTKIEGO DOBREGO!

Doświadczenie teatralne - Ukojenie. 

WSZYSTKIEGO DOBREGO!

BRAK MIEJSC – LISTA REZERWOWA!

Doświadczenie teatralne – Ukojenie.

Teatr Gdynia Głowna zaprasza młodzież, również z opiekunami do bezpłatnej akcji teatralnej, która otworzy drzwi do krainy ukojenia, dobrostanu, wspólnoty i dobromyślności. Wykorzystamy do tego techniki teatralne i kreatywne. Twórcami akcji teatralnych będą osoby współpracujące z naszym teatrem – pisarka, poetka Barbara Piórkowska, reżyser teatralny Rafał Matusz oraz Wy, uczestnicy. Będzie to czas, który wspólnie spędzimy w twórczej i bezpiecznej atmosferze.

„Słowacje. Relaksowanie literami” Barbara Piórkowska

Będziemy tworzyć słowami, które dadzą nam odprężenie i odpoczynek od codziennych zadań, pozwolą zredukować poczucie zmęczenia i nadmiaru obowiązków, zrelaksują.

„Żywioły” Rafał Matusz

Poszerzymy wyobraźnię i wrażliwość młodzieży. Zwrócimy uwagę na całość człowieka, połączenia z naturą i innymi. Poprawimy komunikację, sposób wyrażania się i rozumienia siebie. Żywioły wyrażają ludzkie emocje, opisują przymioty, określają energię. Pomagają określić swój temperament, zrozumieć siebie w kontekście relacji. Umysł – uczucia> Intuicja – wiedza. Emocje – wnioski. Każde zjawisko ma swój żywioł.

Woda – refleksja

Powietrze – myśl, błyskotliwość, inteligencja

Ziemia – stabilność, logika

Ogień – emocje

 

Pomyśl o sobie

Nasze wspólne kreowanie przypomina o konieczności szukania lub/i odnawiania swojego potencjału, który jest konieczny do podejmowania dalszych wysiłków w nauce, pracy nad sobą, tworzeniu więzi z naturą i ludźmi oraz czerpania radości z życia. Skupimy się na procesie wewnętrznym uczestnika i jego poczucia regeneracji, twórczego oderwania się od codziennych obowiązków.

Poczuć ukojenie

Im szybciej zaczniemy dbać o siebie i wejdzie nam to w „krew”, tym łatwiej nam będzie uniknąć ryzyka „wypalenia”, uczucia znużenia, prokrastynacji. Zachęcamy więc, do tego, aby spojrzeć na siebie samych z empatią, zatroszczyć się o siebie pozwolić sobie na regenerację sił fizycznych i psychicznych.

Grupa docelowa i indywidualne potrzeby

Grupa docelowa to młodzież mieszkająca w Gdyni, młodzież gdyńskich szkół podstawowych (klasy VII, VIII) oraz szkół ponadpodstawowych. Do akcji zapraszamy również rodziców, opiekunów co pozwoli na zbudowanie większej więzi. Tworzymy grupę (do 14 osób), co pozwoli na skupieniu się na indywidualnych potrzebach i oczekiwaniach młodzieży.

Teatr Gdynia Główna – to interdyscyplinarny przystanek twórczy, który skupia się głównie na kreacji nowych dzieł teatralnych, a także na edukacji kulturalnej i artystycznej oraz na działaniach społeczno-kulturalnych. Busolą, wyznaczającą bieguny poszukiwań repertuarowych teatru są zarówno komentarze, jak i riposty, udzielane współczesności, próby zwrócenia uwagi widowni na zagadnienia szczególnie istotne. Wybór ten zawsze jest nakierowany na gorącą materię życia.

BRAK MIEJSC – LISTA REZERWOWA!

3 marca g. 14:00 | Teatr Gdynia Główna | zapisy

Na spotkanie obowiązują zapisy. Wydarzenie bezpłatne. W celu zapisów prosimy o podanie imienia oraz numeru telefonu pisząc na adres e-mail: teatr@teatrgdyniaglowna.pl

 

Prosimy także o dostarczenie zgody rodzica/opiekuna prawnego (dla osób poniżej 18 r.ż.) oraz podpisanej zgody RODO (dla każdego uczestnika). FORMULARZ GODY NA UDZIAŁ ORAZ UDOSTĘPNIENIE WIZERUNKU JEST DOSTĘPNY TUTAJ. KLIKNIJ!

 

03 marzec 2024 r. (niedziela)

14:00 do 16:30 – „Słowacje. Relaksowanie literami” Barbara Piórkowska

16:30 do 17:00 przerwa, poczęstunek

17:00 do 20:00 „Żywioły” Rafał Matusz

 

Projekt jest finansowany z budżetu Miasta Gdyni.

Aktualności

MIKOŁAJKI W TGG: Złotopióra

W samym sercu wsi Kack mieszka dziewczyna, która wiedzie beztroskie życie, a jej codzienność to pomoc samotnemu ojcu i radość z każdej chwili. Nie planuje nic oprócz tańca i zabawy, a przede wszystkim nie planuje wyjść za mąż. Jednak koniec roku i początek nowego przynoszą niespodziewaną decyzję, które wymagają od naszej bohaterki odwagi w wyrażaniu własnego zdania. Czy sprosta temu wyzwaniu? A może łatwiej jest milczeć i po prostu zostać „kaczką”?

 

 

Czytaj dalej

PREMIERA: Kto zabił w Konitzville

Kto zabił w Konitzville to nie tyle historia kryminalna, ile psychodrama zbiorowej nieświadomości. To spektakl, w którym rzeczywiste morderstwo jest jedynie punktem zapalnym – momentem, w którym to, co przez lata spychane w mrok, znajduje ujście.  Nie w jednostce, ale w społeczności. W mieście.

 

 

Czytaj dalej

NFZ – nowoczesna forma zrozumienia

To dwugodzinny, interaktywny spektakl, w którym publiczność może wejść na scenę i wpłynąć na rozwój wydarzeń! W centrum opowieści znajduje się to co łączy (a czasem dzieli) pacjentów i pracowników ochrony zdrowia, czyli ko-mu-ni-ka-cja. Z humorem i dystansem, ale zachowując empatię przyjrzymy się sytuacjom w których przeważa nieporozumienie, ale także próba znalezienia wspólnego języka.

 

 

Czytaj dalej

Projekcja filmu „Też kiedyś byłam harcerką”

Zapraszamy na projekcję filmu „Też kiedyś byłam harcerką” – a przede wszystkim na wspólną rozmowę po seansie.

 

 

Czytaj dalej

PREMIERA W STACJI BAJEK: Złotopióra

W samym sercu wsi Kack mieszka dziewczyna, która wiedzie beztroskie życie, a jej codzienność to pomoc samotnemu ojcu i radość z każdej chwili. Nie planuje nic oprócz tańca i zabawy, a przede wszystkim nie planuje wyjść za mąż. Jednak koniec roku i początek nowego przynoszą niespodziewaną decyzję, które wymagają od naszej bohaterki odwagi w wyrażaniu własnego zdania. Czy sprosta temu wyzwaniu? A może łatwiej jest milczeć i po prostu zostać „kaczką”?

 

 

Czytaj dalej

PREMIERA: W progu. Dialogi z Gombrowiczem

Witold Gombrowicz – prowokator, ironista, filozof słowa. Związany z Gdynią, z której w 1939 roku odpłynął w świat – w podróż, z której już nigdy nie wrócił. Jego emigracyjna samotność i powolne „umieranie na obczyźnie” stały się symbolem twórczej tęsknoty, poszukiwania sensu i utraconej tożsamości. Z tej właśnie perspektywy Akademia Głosów Tradycji zaprasza na niezwykły spektakl – spotkanie fragmentów „Testamentu” Gombrowicza z pieśniami tradycyjnymi. Pieśni – zakorzenione w ziemi, pamięci i wspólnocie – stanowią tu przeciwwagę dla gombrowiczowskiej ironii i samotności. To dialog pomiędzy słowem a głosem, między rozbiciem a zakorzenieniem.

 

 

Czytaj dalej