Teatr Gdynia Głowna

BLOG TEATRU GDYNIA GŁÓWNA

WIECZNA KOMEDIA i KARDIOSYSTEM – Młoda Krytyka – recenzja Kacpra Jędrzejczaka

Recenzja Kacpra Jędrzejczaka do spektakli “Wieczna Komedia” w reż. Grzegorza Kujawińskiego oraz “Kardiosystem” w reż. Ewy Ignaczak w ramach projektu “Młoda Krytyka”.

Czytaj dalej

OFELIAkontraHAMLET – Młoda Krytyka – recenzja Joanny Janus

Recenzja Joanny Janus do spektaklu “OFELIAkontraHAMLET” w reż. Rafała Matusza w ramach projektu “Młoda Krytyka”.

Czytaj dalej

KARDIOSYSTEM – Młoda Krytyka – recenzja Ewy Tulińskiej

Recenzja Ewy Tulińskiej do spektaklu “Kardiosystem” w reż. Ewy Ignaczak w ramach projektu “Młoda Krytyka”.

Czytaj dalej

Barbara Piórkowska: Wierzę w etno. Przeciw duchowej anemii

O przebudzanie chodzi, o otrząśnięcie ludzi ze stuporu i anemii duchowej!

 

Czytaj dalej

Rafał Matusz – Artysta. Sługa, posłaniec

Artysta – Twórca. Artystka – Twórczyni. Jaka jest ich rola?

 

Czytaj dalej

Ósmy. Trzeci – Młoda Krytyka – recenzja Iwony Jasiewicz

Recenzja Iwony Jasiewicz do spektaklu “Ósmy. Trzeci” Kuby Zubrzyckiego w ramach projektu “Młoda Krytyka”.

Czytaj dalej

Ósmy. Trzeci – Młoda Krytyka – recenzja spektaklu

Recenzja Ewy Tulińskiej do spektaklu “Ósmy. Trzeci” Kuby Zubrzyckiego w ramach projektu “Młoda Krytyka”.

Czytaj dalej

Nikogo nie interesowała normalność

Rozmowa z Salcią Hałas, pisarką, laureatką Nagrody Literackiej Gdynia 2017 i autorką powieści „Potop”.  Adaptacja tej powieści, spektakl „Potop. Pieśń o końcu świata” Ewy Ignaczak jest grudniową premierą Teatru Gdynia Główna.

 

Czytaj dalej

Entuzjazm recenzentów był wyjątkowy

Rozmowa z Mirosławem Baranem, redaktorem prowadzącym Warsztaty Krytyki Teatralnej, które towarzyszyły Festiwalowi Pociąg do Miasta-Stacja Obrzeża 2019.

Czytaj dalej

Zapraszamy widzów do naszego świata

Rozmowa z Agatą Gregorkiewicz i Daną Chmielewską, autorkami spektaklu teatru tańca “Konstelacje”. To przedstawienie realizowane także z Aleksandrą Konieczną będzie można zobaczyć w Teatrze Gdynia Główna w sobotę 18 maja o godzinie 19.

Czytaj dalej

Uwielbiam mieszać smaki!

Rozmowa z Jackiem Bałą, scenarzystą i reżyserem spektaklu Tchórz! (…odważna tragikomedia). Premiera przedstawienia będzie miała miejsce 22 i 23 lutego w Teatrze Gdynia Główna.

Czytaj dalej

Dotyka mnie zaangażowanie młodych ludzi

Wywiad z Markiem Kościółkiem, prowadzącym warsztaty teatralne z uczestnikami Teatru Studenckiego TGG, twórcą Teatru Krzyk z Maszewa (województwo zachodniopomorskie).

Czytaj dalej

KONTAKT Z WIDZEM TO PODSTAWA!

Wywiad z Mikołajem Prynkiewiczem, aktorem najnowszej premiery Teatru Gdynia Główna, monodramu „Harce kupidynowe czyli niecne morsztyny” w reżyserii Idy Bocian.

Czytaj dalej

MAŁY WIDZ TO WIDZ BARDZO WYMAGAJĄCY

Wywiad z Małgorzatą Polakowską grającą księżniczkę Popi

Czytaj dalej

BAJKA O KSIĘŻNICZCE POPI I SMOKU TARABISTRAKU

Wywiad z Ewą Ignaczak i Idą Bocian

Czytaj dalej

Salcia Hałas – Jestem fanką teatru ulicznego

Krótki wywiad z Salcią Hałas w związku z pierwszym czytaniem fragmentów jej nowej powieści “POTOP”.

Czytaj dalej

NIE MA SIĘ Z CZEGO ŚMIAĆ, BANDO RASISTÓW

Recenzja spektaklu Matka Courage Krzyczy Teatru Układ Formalny autorstwa Natalii Królak. Recenzja zwycięska konkursu na recenzję teatralna w ramach festiwalu POCIĄG DO MIASTA – STACJA NIEPODLEGŁA 2018

Czytaj dalej

FESTIWAL POCIĄG DO MIASTA – PODSUMOWANIE MIRKA BARANA

Czwarta, bardzo udana edycja plenerowego Festiwalu Pociąg Do Miasta przywraca wiarę w to, co przez dekady było największą siłą polskiego teatru niezależnego – jego bezkompromisowość i zaangażowanie. Widzowie gdyńskiej imprezy obejrzeli siedem spektakli przygotowanych przez pięć grup.

 

Czytaj dalej

BLOG FESTIWALU POCIĄG DO MIASTA

Blog, który oddajemy w Wasze ręce jest dedykowany gdyńskiemu Festiwalowi „Pociąg do Miasta”. W tym roku po raz pierwszy ulotną atmosferę Festiwalu utrwalą recenzje młodych krytyków, którzy będą na bieżąco ćwiczyć się w pisaniu pod okiem Mirosława Barana. Ich relację z festiwalu będzie można śledzić od 31 lipca. Podziw dla ich językowej inwencji (lub zarysu twórczej męki) będzie można wyrażać w komentarzach. W imieniu krytyków i własnym serdecznie zapraszamy. Czekamy na Wasze opinie!

Czytaj dalej