WIECZNA KOMEDIA i KARDIOSYSTEM – Młoda Krytyka – recenzja Kacpra Jędrzejczaka
Recenzja Kacpra Jędrzejczaka do spektakli “Wieczna Komedia” w reż. Grzegorza Kujawińskiego oraz “Kardiosystem” w reż. Ewy Ignaczak w ramach projektu “Młoda Krytyka”.
Recenzja Kacpra Jędrzejczaka do spektakli “Wieczna Komedia” w reż. Grzegorza Kujawińskiego oraz “Kardiosystem” w reż. Ewy Ignaczak w ramach projektu “Młoda Krytyka”.
Recenzja Joanny Janus do spektaklu “OFELIAkontraHAMLET” w reż. Rafała Matusza w ramach projektu “Młoda Krytyka”.
Recenzja Ewy Tulińskiej do spektaklu “Kardiosystem” w reż. Ewy Ignaczak w ramach projektu “Młoda Krytyka”.
O przebudzanie chodzi, o otrząśnięcie ludzi ze stuporu i anemii duchowej!
Artysta – Twórca. Artystka – Twórczyni. Jaka jest ich rola?
Recenzja Iwony Jasiewicz do spektaklu “Ósmy. Trzeci” Kuby Zubrzyckiego w ramach projektu “Młoda Krytyka”.
Recenzja Ewy Tulińskiej do spektaklu “Ósmy. Trzeci” Kuby Zubrzyckiego w ramach projektu “Młoda Krytyka”.
Rozmowa z Salcią Hałas, pisarką, laureatką Nagrody Literackiej Gdynia 2017 i autorką powieści „Potop”. Adaptacja tej powieści, spektakl „Potop. Pieśń o końcu świata” Ewy Ignaczak jest grudniową premierą Teatru Gdynia Główna.
Rozmowa z Mirosławem Baranem, redaktorem prowadzącym Warsztaty Krytyki Teatralnej, które towarzyszyły Festiwalowi Pociąg do Miasta-Stacja Obrzeża 2019.
Rozmowa z Agatą Gregorkiewicz i Daną Chmielewską, autorkami spektaklu teatru tańca “Konstelacje”. To przedstawienie realizowane także z Aleksandrą Konieczną będzie można zobaczyć w Teatrze Gdynia Główna w sobotę 18 maja o godzinie 19.
Rozmowa z Jackiem Bałą, scenarzystą i reżyserem spektaklu Tchórz! (…odważna tragikomedia). Premiera przedstawienia będzie miała miejsce 22 i 23 lutego w Teatrze Gdynia Główna.
Wywiad z Markiem Kościółkiem, prowadzącym warsztaty teatralne z uczestnikami Teatru Studenckiego TGG, twórcą Teatru Krzyk z Maszewa (województwo zachodniopomorskie).
Wywiad z Mikołajem Prynkiewiczem, aktorem najnowszej premiery Teatru Gdynia Główna, monodramu „Harce kupidynowe czyli niecne morsztyny” w reżyserii Idy Bocian.
Wywiad z Małgorzatą Polakowską grającą księżniczkę Popi
Krótki wywiad z Salcią Hałas w związku z pierwszym czytaniem fragmentów jej nowej powieści “POTOP”.
Recenzja spektaklu Matka Courage Krzyczy Teatru Układ Formalny autorstwa Natalii Królak. Recenzja zwycięska konkursu na recenzję teatralna w ramach festiwalu POCIĄG DO MIASTA – STACJA NIEPODLEGŁA 2018
Czwarta, bardzo udana edycja plenerowego Festiwalu Pociąg Do Miasta przywraca wiarę w to, co przez dekady było największą siłą polskiego teatru niezależnego – jego bezkompromisowość i zaangażowanie. Widzowie gdyńskiej imprezy obejrzeli siedem spektakli przygotowanych przez pięć grup.
Blog, który oddajemy w Wasze ręce jest dedykowany gdyńskiemu Festiwalowi „Pociąg do Miasta”. W tym roku po raz pierwszy ulotną atmosferę Festiwalu utrwalą recenzje młodych krytyków, którzy będą na bieżąco ćwiczyć się w pisaniu pod okiem Mirosława Barana. Ich relację z festiwalu będzie można śledzić od 31 lipca. Podziw dla ich językowej inwencji (lub zarysu twórczej męki) będzie można wyrażać w komentarzach. W imieniu krytyków i własnym serdecznie zapraszamy. Czekamy na Wasze opinie!